شهیــــد سـعیـــد ادیبــــی دومیرکلائی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیــــد سـعیـــد ادیبــــی دومیرکلائی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهیــــد سـعیـــد ادیبــــی دومیرکلائی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سـعیـــد ادیبــــی دومیرکلائی از شهدای دانش آموز شهرستان ساری می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمد اسماعیل
تاریخ تولد : 1347/01/30
تاریخ شهادت : 1363/01/10
محل تولد : ساری
گلزار ملا مجدالدین ساری
نحوه شهادت : اصابت تیر
محل شهادت : کردستان
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

بايگاني

بر بالینش حاضر شدم و با پنجه‌های دستم پنج بار به نیت پنج تن آل عبا خون پاک و مطهرش را بر پوستر حک نمودم.

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، سردار«عبدالله ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز با حضور در منزل شهید «سعید ادیبی» از مقام این شهید و والدین بزرگوارش تجلیل به عمل آورد.

سردار ملکی در این دیدار به روایت خاطراتی از دوست و همرزم خود پرداخت و گفت: وقتی شهید «سعید ادیبی» به شهادت رسید، بر بالینش حاضر شدم و با پنجه‌های دستم پنج بار به نیت پنج تن آل عبا خون پاک و مطهرش را پشت پوستر حک نمودم.

وی ادامه داد: پوستری که خون شهید ادیبی بر آن حک شده بود، به مدت هفت ماه روی دیوار نمازخانه مرکز گردان ما نصب شده بود و در این مدت بچه‌های رزمنده هر شب بعد از نماز به عشق این شهید با شور و علاقه‌ی خاصی بر سر و سینه می‌زدند و یادی از این شهید داشتند.

سردار ملکی در ادامه ضمن تجلیل از مقام شهدا، اظهار کرد: ما نسبت به شهدا نامهربانی داشتیم و امروز من در برابر مادران و پدران شهدا شرمنده‌ام.

یادآور می‌شود شهید «سعید ادیبی» در تاریخ 30 فروردین 1347 در ساری متولد شد و پس از ماه‌ها حضور در کردستان در تاریخ 10 فروردین سال 1363 در منطقه مریوان به شهادت رسید.

۹۴/۰۹/۲۸ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی